מחלת רפלוקס – GERD

מה הוא ניתוח פונדופליקציה (אנטירפלוקס)?

ניתוח פונדופליקציה (אנטירפלוקס) מתבצע  בהרדמה כללית בשיטה פולשנית זעירה (לפרוסקופיה). מטרת הניתוח – לבנות שסתום מלאכותי חדש של וושט התחתון מחלק עליון של הקיבה ולעטוף וושט התחתון בצורת צווארון בעזרת פונדוס של הקיבה . מזה שם הניתוח – פונדופליקציה.

מתי מבצעים ניתוח פונדופליקציה?

מחלת רפלוקס היא המחלה של פגם בשסתום בין ושט–קיבה שגורם להחזר של תוכן קיבתי לוושט. תסמינים השכיחים ביותר למחלת רפלוקס הם:  צרבת, החזר חומצה, דיספאגיה. בשלב  יותר מתקדם של המחלה אנשים סובלים מתסמינים אטיפים: דלקת ריאות ,שיעול, צרידות , דלקת בוושט , קושי בבליעה עקה היצירות בוושט  מחלת רפלוקס פוגעת באיכות החיים משמעותי.

מציינים כמה גורמים למחלת רפלוקס: ירידה בתפקוד שסתום התחתון של הוושט, עיכוב בהתרוקנות  קיבה, דיסמוטיליות (בעיה בתנועתיות) של הוושט ,בקע סרעפתי גולש +/-

כתוצאה מפגיעה חוזרת של רירית הוושט מתפתחת דלקת בוושט כיבית, היצירות בוושט ,לפעמים    דלקת בוושט התחתון טרום סרטני – ע”ש בארט.

הטיפול מיידי הוא לא ניתוחי. קודם כל מתחילים משינוי אורח חיים בגדול והרגלי האכילה בפרט. ההמלצות למטופלים עם מחלת רפלוקס הן להימנע מקפה, מזונות שומניים, עישון; לרדת במשקל, להרים ראש המיטה, לבטל ארוחות לילה מאוחרות. במקביל טיפול תרופתית עם מנגנון הפעולה בדיכוי חומצה – PPI

ניתוח פונדופליקציה למחלת רפלוקס נעשה במקרים הבאים:

• טיפול תרופתי נכשל
  • חולים צעירים עם צורך בטיפול תרופתי לאורך כל החיים
  • בקע בסרעפת
  • סיבוכים ש למחלת רפלוקס: דלקת של הוושט ע”ש בארט– מתפתחת ב5-15% של חולים
  • – esophagitis – דלקת בוושט עם כיבים – אבחנה רק בגסטרוסקופיה.

ניתוח פונדופליקציה – ד"ר ברד סלבה

ד”ר ברד סלבה  מבצע את הניתוח בשיטה פולשנית זעירה (לפרוסקופיה). בניתוח לפרוסקופי מנפחים את חלל הבטן עם גז ומכניסים מצלמת וידאו. דרך חתכים נוספים מעבירים מכשירי ניתוח. בעזרת מכשיר אנרגי “סכין חשמלית” מניידים את החלק העליון של הקיבה – פונדוס ומבצעים קיבוע (פליקציה ) סביב לאזור מעבר ושט קיבה – שסתום מלאכותי . זמן הניתוח שעה –שעה וחצי .

לאחר ניתוח כמעט אין כאבים, התאוששות מהירה .

לקביעת פגישה עם כירורג ד”ר ברד נא למלא תופס צור קשר או להתקשר למס’  03-6577666

מה להביא לפגישה ראשונה?

• צילום בליעה עם חומר ניגוד
  • גסטרוסקופיה
  • מנומטריה – בדיקת לחץ של שסתום התחתון של הושט
  • בדיקת pH של הוושט במשך 24  שעות
  • בדיקות דם
  • צילום חזה
  • א.ק.ג.
Dr.-Bard-logo-long

ד”ר סלבה ברד – כירורג מומחה פרטי לטיפול במחלות דרכי העיכול מבצע ניתוחים בבי”ח אסותא, הרצליה מדיקל סנטר וקליניקה פרטית קולופרו סרג’יקל גרופ.

לפרטים נוספים וקביעת תור אנא השאר את הפרטים הבאים:

Dr.-Bard-logo-long

לפרטים נוספים וקביעת תור אנא השאר את הפרטים הבאים:

שינוי גודל גופנים
ניגודיות